6 روش برای جلوگیری از شل شدن پوست صورت

روش هایی برای برای جلوگیری از شل شدن پوست صورت

در این مقاله روش هایی برای جلوگیری از شل شدن پوست صورت بیان می کنیم، که هم پوست صورت سفت باشد و هم دیرتر دچار پیری پوست شویم. در اینجا ۶ راهکار برای شما پیشنهاد می کنیم که بسیار ساده هستند.

مشاوره خرید محصولات با کارشناسان بازار پزشکی

فروشگاه بازار پزشکی با بهره گیری از بهترین برندها و دانش فنی خود توانسته تا کنون خوش بدرخشد. فروشگاه بازار پزشکی از هر گونه تلاشی برای بالا بردن کیفیت خرید مشتریان خود دریغ نمیکند و همواره در تلاش است تا اسان ترین فرایند خرید با قیمت های واقعی و بدون واسطه از برندهای معتبر را برای مشتریان خود فراهم آورد. تامین مطمئن، سریع و اقتصادی کالاهای پزشکی و لوازم سلامت کاربران با بالاترین کیفیت از اولویت های سایت بازار پزشکی می باشند.

به منظور رفاه حال شما عزیزان امکان پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص محصولات، نحوه سفارش، تعیین سایز و موارد دیگر می توانید با تلفن ۰۲۱۹۲۰۰۷۷۲۴ و ۰۹۳۶۱۰۵۳۳۳۳ در ساعات کاری 10 تا 17 در ارتباط باشید.

پیشگیری از شل شدن پوست صورت

۱- آدامس بدون قند بجوید

احتمالا شما نیز متوجه شده اید برخی از افراد مشهور آدامس می جوند و برخی اوقات رسانه ها بر روی صحنه مچ آنها را می گیرند! این بدین دلیل است که جویدن آدامس بدون قند عضلات آرواره و صورت را ورزش می دهد و در طول زمان صورت را متناسب تر نشان داده و از شل شدن پوست صورت جلوگیری می کند.

۲- نوشیدن مقدار زیاد آب

یک رژیم غذایی سالم از چربی کم و مقدار زیاد آب تشکیل شده است که بسیار به داشتن صورتی با عضلات متناسب کمک می کند. وقتی شما به بدن به اندازه کافی آب نرسانید دچار وضعیتی به نام احتباس آب می شود. بنابراین با نوشیدن ۸ الی ۱۰ لیوان آب در روز بدن خود را مرطوب نگاه دارید.

۳- استفاده صحیح از آرایش

ترفندهای آرایشی زیادی وجود دارد که می تواند صورت را لاغرتر از آنچه هست نشان دهد. این ترفندها از حجم صورت کم خواهد کرد. می توانید به خط فک و آرواره برنزه بزنید، به طوری که آرواره بیشتر زاویه دار شود و یا می توان از کرم پودر و کانسیلر تیره تری در چانه زده و آن را با رنگ گردن آمیخته کنید. یکی دیگر از این ترفند ها آن است که با استفاده ماهرانه از ریمل، خط چشم و سایه، چشم ها را درشت تر نشان دهید.

شل شدن پوست صورت

۴- پیشگیری از شل شدن پوست صورت با استفاده از کرم ضد آفتاب

اشعه های مضر ماوراء بنفش تاثیر مخربی بر پوست داشته و منجر به چین و چروک و افتادگی پوست می شود.  همیشه پیش از رفتن در بیرون و قرار گرفتن در معرض نور خورشید از ضد آفتاب برای محافظت پوست استفاده کنید تا پوستتان را سفت نگاه دارید.

۵- ماساژ صورت

ماسک و ماساژ صورت نقش بسیار مهمی را در داشتن صورتی متناسب ایفا می کند و از شل شدن پوست صورت جلوگیری می کند. ماساژ می تواند مانند قالب گیری عمل کرده و به راحتی می توانید آن را در خانه با روغن نارگیل، کرم ها، آواکادو یا روغن بادام انجام دهید. ماساژ صورت با روغن ها، فرایند گردش خون را در تحریک کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند.

۶- انجام ورزش های صورت

شماری از ورزش های صورت وجود دارد که می توانید در هر جایی آنها را انجام دهید، در خانه، اداره و یا حتی هنگام سفر. این ورزش ها عضلات صورت را سفت تر و شکیل تر خواهد کرد.

می توانید ورزش هایی برای فک، پیشانی، گردن، گونه و لب ها انجام دهید. برای مثال برای پیشانی، هر دو انگشت اشاره را زیر ابروها قرار داده، سپس چشم ها را ببندید و با انگشت ها سعی در پایین آوردن به سمت چشم ها کنید و هم زمان ابروها را بالا ببرید. این ورزش ساده تا ۱۰ دقیقه هر روز می تواند نتیجه حیرت انگیزی داشته باشد.

منبع: مجله پزشکی دکتر سلام

بیشتر بخوانید: شفاف سازی و روشن شدن پوست با رژیم غذایی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *