هفت وعده میوه بخورید و عمر طولانی کنید

هفت وعده میوه بخورید و عمر طولانی کنید

پژوهشگران اسپانیایی اعلام کردند که بیشتر مردم تلاش می کنند ۵ وعده میوه و سبزیجات در روز مصرف کنند اما نتایج تحقیقات جدید تأثیر مصرف ۷ وعده میوه و سبزیجات را در عمر طولانی ثابت کرده است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور متوسط هفت بار در روز میوه و سبزیجات می خورند یک سال بیش از سایرین زندگی می کنند.

مشاوره خرید محصولات با کارشناسان بازار پزشکی

فروشگاه بازار پزشکی با بهره گیری از بهترین برندها و دانش فنی خود توانسته تا کنون خوش بدرخشد. فروشگاه بازار پزشکی از هر گونه تلاشی برای بالا بردن کیفیت خرید مشتریان خود دریغ نمیکند و همواره در تلاش است تا اسان ترین فرایند خرید با قیمت های واقعی و بدون واسطه از برندهای معتبر را برای مشتریان خود فراهم آورد. تامین مطمئن، سریع و اقتصادی کالاهای پزشکی و لوازم سلامت کاربران با بالاترین کیفیت از اولویت های سایت بازار پزشکی می باشند.

به منظور رفاه حال شما عزیزان امکان پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص محصولات، نحوه سفارش، تعیین سایز و موارد دیگر می توانید با تلفن ۰۲۱۹۲۰۰۷۷۲۴ و ۰۹۳۶۱۰۵۳۳۳۳ در ساعات کاری 10 تا 17 در ارتباط باشید.

عمر طولانی با خوردن میوه ها و سبزیجات

این تحقیقات همچنین نشان داده است که خوردن میزان زیادی از میوه و سبزیجات بدن را نسبت به بیماری های قلبی محافظت می کند. محققان در دانشکده سلامت عمومی مرکز ثبت اطلاعات سرطان در گرانادا با بررسی ۲۵ هزار و ۶۸۲ هزار مورد مرگ و میر بین ۴۵۱ هزار و ۱۵۱ نفر در یک دوره ۱۳ ساله به این نتایج جدید دست یافته اند.

هفت وعده میوه بخورید و عمر طولانی کنید

آنها به این نکته پی برده اند که افرادی که بیش از ۵۶۹ گرم میوه و سبزیجات طی هفت وعده در روز مصرف می کنند شانس مرگ آنها تا ۱۰ درصد کاهش می یابد و عمر طولانی تری دارند و به طور متوسط 12/1 سال بیشتر از افرادی زندگی می کنند که روزانه ۲۴۹ گرم میوه و سبزیجات خورده اند.

این تحقیق همچنین تأکید کرده است که به ازای افزایش هر ۲۰۰ گرم در مصرف میوه و سبزیجات، خطر مرگ تا ۶ درصد کاهش می یابد.

تحقیقات پیشین نشان می داد که اگر فردی میزان توصیه شده میوه و سبزیجات در روز را مصرف کند میزان ابتلا به بیماری های حاد کاهش یافته و خطر مرگ پیش از موعد ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش می یابد و فرد دارای عمر طولانی خواهد بود.

ماریا خوزه سانچز پرز نویسنده اصلی این تحقیق یادآور شد: شواهد کافی از تأثیر مثبت مصرف میوه و سبزیجات در ممانعت از ابتلا به سرطان و بیماریهای حاد وجود دارد. به همین دلیل یکی از اقدامات موثر پیشگیرانه ترویج مصرف میوه و سبزیجات در بین عموم مردم است.

این تحقیق همچنین ثابت کرده است که افرادی که میزان زیادی میوه و سبزیجات مصرف می کنند تا ۱۵ درصد کمتر به بیماری های قلبی مبتلا می شوند. بیش از ۴ درصد مرگ و میر مرتبط با بیماری های قلبی در صورت مصرف این مواد قابل پیشگیری هستند.

همچنین محققان اعتقاد دارند که سبزیجات خام برای کاهش خطر مرگ و میر موثر است. آنها اظهار داشتند که آنتی اکسیدان موجود در میوه ها و سبزیجات استرس ناشی از چاقی و استعمال دخانیات را کاهش می دهد و باعث عمر طولانی در افراد می شود.

منبع: سلامت نیوز

بیشتر بخوانید: این مواد خوراکی را با هم نخورید!!

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *