4 راهکار مهم برای افزایش قد کودکان

افزایش قد کودکان

۱. افزایش قد کودکان: اطمینان از دریافت کافی مواد معدنی

بسیاری از کودکان به دلیل مواد معدنی کافی دچار اختلال در قد گیری می شوند. از مواد معدنی که دریافت ناکافی شان باعث اختلال در قد گیری می شوند می توان به کلسیم، روی، فسفر، منیزیم و آهن اشاره کرد.

دریافت ناکافی این مواد معدنی و یا اختلال در جذب این مواد می توانند عامل اصلی قد نگرفتن کودکان باشد. تحقیقات نشان داده اند که همه ی فلزات دو ظرفیتی (کلسیم، فسفر، منیزیوم، روی، منگنز، و آهن) از یک گیرنده مشابه برای جذب استفاده می کنند. اختلال در کارکرد این گیرنده که به گیرنده عناصر معدنی دو ظرفیتی معروف است می تواند باعث کوتوله شدن کودکان شود.

مشاوره خرید محصولات با کارشناسان بازار پزشکی

فروشگاه بازار پزشکی با بهره گیری از بهترین برندها و دانش فنی خود توانسته تا کنون خوش بدرخشد. فروشگاه بازار پزشکی از هر گونه تلاشی برای بالا بردن کیفیت خرید مشتریان خود دریغ نمیکند و همواره در تلاش است تا اسان ترین فرایند خرید با قیمت های واقعی و بدون واسطه از برندهای معتبر را برای مشتریان خود فراهم آورد. تامین مطمئن، سریع و اقتصادی کالاهای پزشکی و لوازم سلامت کاربران با بالاترین کیفیت از اولویت های سایت بازار پزشکی می باشند.

به منظور رفاه حال شما عزیزان امکان پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص محصولات، نحوه سفارش، تعیین سایز و موارد دیگر می توانید با تلفن ۰۲۱۹۲۰۰۷۷۲۴ و ۰۹۳۶۱۰۵۳۳۳۳ در ساعات کاری 10 تا 17 در ارتباط باشید.

۲. افزایش قد کودکان: دقت تناسب کلسیم، آهن و روی در مکمل یاری ها

بسیاری از مادران بر این باورند که برای افزایش قد کودکان، مکمل کلسیم و روی مهمترین عناصر لازم برای استفاده هستند. در صورتی که در بسیاری از موارد شکل اصلی کمبود مربوط به آهن و بی اشتهایی و ضعف ناشی از آن است.

بنابراین توصیه می شود که قبل از هر گونه مکمل یاری از وضعیت ذخایر آهن و کلسیم اطمینان حاصل شود.

افزایش قد کودکان

۳. افزایش قد کودکان: داشتن رژیم کافی با پروتئین کافی و کم چرب

رژیم های پر پروتئین باعث افزایش هورمون رشد و در نهایت رشد قدی کودک خواهد شد. در صورتی که دریافت انرژی زیاد، که با دریافت چربی و کربوهیدرات فراوان همراه است، این روند را کند می کند.

البته باید دقت داشت که دریافت بالای چربی و کروهیدرات باعث افزایش وزن و چاقی کودک نیز خواهد شد که خود عاملی است برای کندی رشد قد. به همین علت است که در کوتاهی های قد کودکان از رژیم های لاغری بسیار آرام به عنوان عامل موثر در قد گیری استفاده می شود.

۴. افزایش قد کودکان: تناسب اندام و جلوگیری از چاقی کودکی

همان گونه که می دانیم، چاقی کودکی میتواند عامل بسیار مهمی در کاهش رشد قد کودکان باشد. کودکان چاق تنها در زمانی که خوابیده اند رشد قدی دارند و در زمانی که صبح هنگام بیدار شده و می ایستند به علت فشار وزن بر استخوان ها، قد از رشد باز می ایستد.

البته باید توجه داشت که رژیم های لاغری سریع نه تنها رشد قدی را تقویت نمی کنند، بلکه تا زمان بسیار طولانی باعث ایست رشد قد می شوند. بنابراین توصیه میشود که چنانچه وزن کودک عامل اختلال در رشد قد است، وزن کودک را با آهنگ بسیار آهسته کم نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *