۵ نشانه بالا بودن قند خون

۵ نشنه ی بالا بودن قند خون

بیش از حد به دستشویی رفتن، به خصوص شب‌ هنگام، می‌ تواند نشانه‌ ای از بالا بودن قند خون باشد؛ چرا که کلیه‌ های شما آب اضافی را از بافت‌ های بدن بیرون کشیده تا قند اضافی خون را دفع کنند.

مشاوره خرید محصولات با کارشناسان بازار پزشکی

فروشگاه بازار پزشکی با بهره گیری از بهترین برندها و دانش فنی خود توانسته تا کنون خوش بدرخشد. فروشگاه بازار پزشکی از هر گونه تلاشی برای بالا بردن کیفیت خرید مشتریان خود دریغ نمیکند و همواره در تلاش است تا اسان ترین فرایند خرید با قیمت های واقعی و بدون واسطه از برندهای معتبر را برای مشتریان خود فراهم آورد. تامین مطمئن، سریع و اقتصادی کالاهای پزشکی و لوازم سلامت کاربران با بالاترین کیفیت از اولویت های سایت بازار پزشکی می باشند.

به منظور رفاه حال شما عزیزان امکان پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص محصولات، نحوه سفارش، تعیین سایز و موارد دیگر می توانید با تلفن ۰۲۱۹۲۰۰۷۷۲۴ و ۰۹۳۶۱۰۵۳۳۳۳ در ساعات کاری 10 تا 17 در ارتباط باشید.

نشانه های بالا بودن قند خون

1. تمایل به خوابیدن بلافاصله بعد از خوردن یک وعده غذایی سنگین

این موضوع یک پاسخ طبیعی به افزایش فلاکس کربوهیدرات ها است. رژیمی که حاوی مقادیر زیادی از قندهای ساده نظیر شکر، آرد سفید و نوشیدنی های شیرین باشد (به خصوص وقتی که در حجم زیاد و در یک وعده مصرف شود) این حالت را تشدید می کند.

بالا بودن قند خون

2. ولع در مصرف کربوهیدرات از نشانه های بالا بودن قند خون

آیا تمایل به خوردن اسنک هایی نظیر candy Bar یا چیپس دارید؟ قندهای ساده مانند شکر و آرد سفید خیلی سریع شکسته می شوند و سریعاً مقادیر زیادی انرژی تولید می کنند.

بدنبال این افزایش انرژی یک افت شدید قند خون مشاهده می شود و در بدن موج دیگری از خستگی ایجاد می شود. بنابراین قبل از اینکه متوجه شوید مجدداً به دنبال خوردن اسنک های دیگر نظیر سودا، چیپس یا بیسکویت و شکلات بعدی می روید.

3. داشتن اضافه وزن و ناتوانی در کاهش وزن اضافه

اکثر افراد مبتلا به دیابت دارای اضافه وزن هستند. به گفته ی دکتر Beth Reardon از دانشگاه Duke: در هنگام کاهش شدید وزن علیرغم تلاش بسیار زیاد، پیام های ناهماهنگی به سلول های بدن می رسد.

دکتر Reardon می گوید: از آن جایی که گلوکز مورد نیاز سلول از طریق جایگاه رسپتور انسولین بروی سطح سلول، جذب نمی شود سلول دچار محرومیت غذایی (سوخت) می گردد. در نتیجه سلول در مواجهه با کمبود سوخت بشدت از منبع ذخیره ای موجود خود محافظت می کند که این منبع چربی است.

4. شباهت فرم بدن به شکل سیب تا گلابی

اضافه وزن، اضافه وزن است و در همه انواع آن خطر بالا بودن قند خون وجود دارد. اما اضافه وزن در ناحیه ی خاصی از بدن ـ ناحیه ی میانی ـ همراه با مقاومت به انسولین و ایجاد دیابت است. برای مردان، مرز خطر افزایش دور کمر بیش از ۱۰۲ سانتی متر و برای زنان بیش از ۸۹ سانتی متر است.

5. فشار خون بالا

افزایش فشار خون به عوامل مختلفی مرتبط می باشد اما مقاومت به انسولین یکی از علل شایع این مسئله است، به خصوص زمانی که همراه با اضافه وزن (به خصوص در ناحیه ی میانی) خستگی و سایر دلایل پزشکی (افزایش کلسترول و تری گلیسرید ) باشد.

چنانچه فشار خون برابر یا بیشتر از ۸۵/۱۳۰ میلی متر جیوه باشد، کلسترول خوب یا HDL برای مردان کمتر از ۴۰ میلی گرم در دسی لیتر و برای زنان کمتر از ۵۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد و تری گلسیرید بیش از ۱۵۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد، فرد در منطقه ی خطر و بالا بودن قند خون واقع می شود.

بیشتر بخوانید: رژیم‌ غذایی بیماران دیابتی و پیش دیابتی

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *