پیشگیری و درمان کبد چرب

پیشگیری و درمان کبد چرب

یکی از مهم‌ ترین راهکارهایی که برای درمان کبد چرب توصیه می شود، روش‌ های تغذیه‌ ای است. یعنی با کاهش وزن، ما می‌ توانیم تا  حدودی  کبد چرب را درمان  و از پیشرفت آن پیشگیری نماییم.

مشاوره خرید محصولات با کارشناسان بازار پزشکی

فروشگاه بازار پزشکی با بهره گیری از بهترین برندها و دانش فنی خود توانسته تا کنون خوش بدرخشد. فروشگاه بازار پزشکی از هر گونه تلاشی برای بالا بردن کیفیت خرید مشتریان خود دریغ نمیکند و همواره در تلاش است تا اسان ترین فرایند خرید با قیمت های واقعی و بدون واسطه از برندهای معتبر را برای مشتریان خود فراهم آورد. تامین مطمئن، سریع و اقتصادی کالاهای پزشکی و لوازم سلامت کاربران با بالاترین کیفیت از اولویت های سایت بازار پزشکی می باشند.

به منظور رفاه حال شما عزیزان امکان پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص محصولات، نحوه سفارش، تعیین سایز و موارد دیگر می توانید با تلفن ۰۲۱۹۲۰۰۷۷۲۴ و ۰۹۳۶۱۰۵۳۳۳۳ در ساعات کاری 10 تا 17 در ارتباط باشید.

علائم و درمان کبد چرب

همان‌ طور که می‌ دانیم یکی از عمده مشکلاتی که در  نتیجه چاقی‌ و در افزایش وزن‌ بوجود می آید، کبد چرب است. کبد چرب از تجمع ذرات چربی یا رسوخ چربی‌ ها در کبد  ایجاد شده و منجر به کاهش کارکرد کبدی می‌ گردد.

یکی از مهم‌ ترین مشخصات کبد چرب افزایش غلظت آنزیم‌ های کبدی (ALT , AST) در آزمایش‌ های خون است. افزایش در فعالیت آنزیم ها نشان می‌ دهد که کبد تحت فشار است و بار بیشتری را را تحمل نموده و یا به قول معروف در زحمت است.

پیشگیری و درمان کبد چرب

قاعدتاً می توان گفت، همان‌ طور که در افرادی که اضافه وزن دارند چربی در اطراف شکم، باسن، سینه‌ ها و پشت تجمع پیدا می‌کند، تمایل به تجمع در اطراف و در داخل بافت‌ های کبد هم خواهد داشت.

یکی از مهم‌ ترین راهکارهایی که برای درمان کبد چرب توصیه می شود، روش‌ های تغذیه‌ ای است. یعنی با کاهش وزن، ما می‌ توانیم تا حدودی  کبد چرب را درمان  و از پیشرفت آن پیشگیری نماییم.

یا به عبارتی کمک کننده اصلی در درمان دارویی بیمار در نظر گرفته شود  که کبد چرب می‌ تواند که در گریدهای (grade) مختلف باشد. گرید یا استیج (stage) یک، دو و سه که نشان می‌ دهد که چقدر کبد درگیر ذرات چربی است.

قاعدتاً کسانی که گریدهای بالاتری از کبد چرب را دارند باید بیشتر نگران وضعیت کبدشان باشند. می‌ دانیم که کبد یک پالایشگاه برای بدن است. چیزی در حدود ۲۹% کل انرژی در حال استراحت ما در کبد استفاده می‌ شود و این نشان دهنده‌ این است که کبد به عنوان نیروگاه بدن کار می‌ کند و اگر کسی واقعاً قسمت عمده‌ ای از کارکرد کبدش را از دست بدهد دچار مشکل خواهد شد.

باید اشاره کرد که کسانی که کبد چرب دارند برایشان کاهش وزن نه به لحاظ زیبایی بلکه برای درمان کبد چرب اهمیت حیاتی خواهد داشت، لذا ضروری است این افراد رژیم غذایی مناسب داشته و بدقت به توصیه ها عمل کنند، تا بتوانند کبد که عضوی حیاتی در بدن می باشد را حفظ نموده و از عواقب ابتلا به سیروز کبدی و از کار افتادن این ارگان که در نتیجه پیشرفت بیماری کبد چرب بوجود می آید، پیشگیری نمایند.

بیشتر بخوانید: درمان کبد چرب با رژیم غذایی امکان پذیر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *