خواص عسل برای کودکان

خواص عسل برای کودکان

عسل دارای آنتی اکسیدان، کلسیم، قند طبیعی است که مزایای زیادی برای سلامتی دارد. این ماده مغذی سیستم ایمنی را تقویت کرده و برای پوست و سیستم گوارشی بسیار مفید است.

مشاوره خرید محصولات با کارشناسان بازار پزشکی

فروشگاه بازار پزشکی با بهره گیری از بهترین برندها و دانش فنی خود توانسته تا کنون خوش بدرخشد. فروشگاه بازار پزشکی از هر گونه تلاشی برای بالا بردن کیفیت خرید مشتریان خود دریغ نمیکند و همواره در تلاش است تا اسان ترین فرایند خرید با قیمت های واقعی و بدون واسطه از برندهای معتبر را برای مشتریان خود فراهم آورد. تامین مطمئن، سریع و اقتصادی کالاهای پزشکی و لوازم سلامت کاربران با بالاترین کیفیت از اولویت های سایت بازار پزشکی می باشند.

به منظور رفاه حال شما عزیزان امکان پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص محصولات، نحوه سفارش، تعیین سایز و موارد دیگر می توانید با تلفن ۰۲۱۹۲۰۰۷۷۲۴ و ۰۹۳۶۱۰۵۳۳۳۳ در ساعات کاری 10 تا 17 در ارتباط باشید.

خواص عسل برای کودکان

۱٫ ضد کم خونی: عسل باعث افزایش هموگلبین خون در کودکان ضعیف و مریض که دچار سوء هاضمه هشتند، می گردد و به علت داشتن ویتامین B در رشد و نمو آنان تاثیر زیاد دارد زیرا عسل در دستگاه گوارش آنها به راحتی جذب می شود.

خواص عسل

۲٫ در درمان اسهال خونی خفیف عسل مفید واقع می شود.

۳٫ در درمان شب ادراری اطفال مفید بوده و باعث جذب آب، نگهداشتن رطوبت و کاهش میزان کلسیم خون آنان می گردد به شرط آنکه صبح و شام به میزان معقول (یک قاشق چای خوری) عسل تغذیه نمایند.

۴٫ نقش عسل در اطفال زمانی اهمیت پیدا می کند که نوزاد از شیر مادر محروم بوده و مجبور باشد از شیر تازه گاو تغذیه نماید. علت آن است که شکری که در شیر ریخته می شود و به نوزادان داده می شود باید اول تبدیل به گلوکز شده و بعد به خون انتقال یابد در صورتی که در عسـل گلوکز و فروکتوز مستقیما جذب خون می شوند.

۵٫ در درمان برفک دهان اطفال یک قاشق چای خوری عسـل یا عسـل مخلوط با آب لیمو به طفل داده شود تا مضمه نماید اگر چه خورده یا بیرون ریخته شود باز اثر خود را دارد.

پزوهشگران آمریکایی نیز عسـل را در تغذیه کودکان به کار برده اند. در آغاز نصف قاشق قهوه خوری در هر ۲۴ ساعت و رفته رفته تا دو قاشق افزایش داده شد. کودکانی که با عسـل تغذیه شدند به واسطه حالت شادی بخشی که در دستگاه گوارش آنها دیده شد هیچگاه نشانه باد خیزی (نفخ) در روده آنها مشاهده نگردید.

میکائلیس پزوهشگر آمریکایی عسـل را برای درمان گند زایی و در مان گلوی کودکان به کار برده و نتیجه خوبی به دست آورده است.

عسـل هایی که از گل های خوشبو به دست آمده اند آرام بخش هستند و بچه های نا آرام پس از خوردن آنها به زودی به خواب می روند.

بیشتر بخوانید: انجیر و فواید آن

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *