تعیین جنسیت فرزند با تغذیه

تعیین جنسیت فرزند با تغذیه

 بی‌ شک برای همه افرادی که مایلند صاحب فرزند شوند این پرسش به وجود آمده است که نقش تغذیه در تعیین جنسیت فرزند چقدر است؟

مشاوره خرید محصولات با کارشناسان بازار پزشکی

فروشگاه بازار پزشکی با بهره گیری از بهترین برندها و دانش فنی خود توانسته تا کنون خوش بدرخشد. فروشگاه بازار پزشکی از هر گونه تلاشی برای بالا بردن کیفیت خرید مشتریان خود دریغ نمیکند و همواره در تلاش است تا اسان ترین فرایند خرید با قیمت های واقعی و بدون واسطه از برندهای معتبر را برای مشتریان خود فراهم آورد. تامین مطمئن، سریع و اقتصادی کالاهای پزشکی و لوازم سلامت کاربران با بالاترین کیفیت از اولویت های سایت بازار پزشکی می باشند.

به منظور رفاه حال شما عزیزان امکان پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص محصولات، نحوه سفارش، تعیین سایز و موارد دیگر می توانید با تلفن ۰۲۱۹۲۰۰۷۷۲۴ و ۰۹۳۶۱۰۵۳۳۳۳ در ساعات کاری 10 تا 17 در ارتباط باشید.

بسیاری از آقایان فکر می‌ کنند چون جنین در رحم مادر رشد می‌ یابد مسئول دختر شدن و یا پسر شدن جنین با مادر است. در حالی که اینگونه نیست. زیرا جنسیت جنین توسط اسپرم مردان تعیین می‌ شود.

فرآیند این روند آن است که چنانچه اسپرمی با تخمک لقاح پیدا نماید و دارای کروموزوم Y باشد، نوزاد پسر خواهد شد. اما اگر اسپرم دارای کروموزوم X باشد، جنین شما دختر می‌شود. حال اینکه در بین 200 تا 500 میلیون اسپرمی که وارد واژن می‌شود، اسپرمی که موفق به لقاح شود امری تصادفی است.

اما از گذشته تا کنون مردم با استفاده از برخی مواد غذایی توانسته‌ اند بر تغییر جنسیت جنین تأثیر بگذارند که البته در علم امروز نیز این امر ثابت شده است.

نقش تغذیه در تعیین جنسیت

تعیین جنسیت فرزند با تغذیه

اسپرم‌ های حاوی کروموزم Y در محیط‌ های قلیایی تحرک بیشتری دارند و به طورکل راحت‌ تر حرکت می‌ کنند ولی اسپرم‌ هایی که منجر به تشکیل نطفه دختر می‌ شوند و حاوی کروموزم X هستند در محیط‌ های اسیدی فعالیت بیشتری دارند.

بنابراین با تغییر ph این محیط، با استفاده از برخی مواد غذایی می‌ توان شرایط را برای پسر و یا دختر شدن جنین فراهم کرد. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می‌ کنند شروع رژیم غذایی حدوداً دو تا سه ماه پیش از لقاح باشد.

همچنین گاهی نیاز است به تشخیص پزشک، پدر هم رژیم غذایی مناسبی را رعایت کند تا بتواند اسپرم‌ های مقاوم‌ تری را تولید نماید.

رژیم غذایی برای دختردار شدن

به شما پیشنهاد می‌ کنیم جهت ایجاد یک محیط اسیدی‌ تر، مواد غذایی زیر را در سبد غذایی روزانه خود بگنجانید.

  • سبزیجات برگ سبز
  • ذرت
  • میوه‌ هایی مانند زغال اخته
  • غذا‌هایی که سرشار از منیزیم مانند غلات کامل، ماهی، گوشت بدون چربی و برخی از مغز‌ها می‌ شوند.
  • مواد غذایی دارای کلسیم که شامل لبنیات از قبیل کره، شیر، تخم مرغ و ماست می‌ شود.

نکته مهمی که باید در خصوص تعیین جنسیت با تغذیه برای دختردار شدن در نظر داشته باشید، این است که چنانچه قند بیشتری در خون شما وجود داشته باشد، کمک می‌ کند محیط رحم اسیدی‌ تر شود. بنابراین مواد قندی مانند انواع دسر می‌ تواند به آماده شدن این شرایط کمک نماید. البته این نکته را بهتر است در نظر داشته باشید که استفاده از قند زیاد نیز می‌ تواند سبب بیماری‌ های ناخواسته‌ ای همچون دیابت دوران بارداری و چاقی شود.

رژیم غذایی برای پسردار شدن

محیط واژن و رحم مادر پیش از اقدام به بارداری و یا در زمان اقدام برای پسردار شدن قلیایی باشد. بنابراین لازم است غذا‌هایی مصرف شود که سدیم و پتاسیم بیشتری دارند. این نوع مواد غذایی کمک می‌ کنند تا اسپرم‌ های حاوی کروموزوم y شانس بیشتری برای رسیدن به رحم و لقاح با تخمک داشته باشند. پس پیشنهاد می‌ کنیم مواد زیر را در سبد غذایی روزانه خود بگنجانید.

  1. میوه‌ها و سبزیجات حاوی پتاسیم مانند کرفس، زردآلو، موز، کشمش، انگور، طالبی، کدو، اسفناج، سیب‌زمینی، هویج، نخود سبز
  2. خوردن مواد غذایی که حاوی نمک هستند از قبیل خیارشور، تنقلات نمکی و …
  3. مصرف مواد پروتئینی مانند کنسرو ماهی تُن، کالباس، ماهی نمک شور و سوسیس
  4. تخم مرغ به اندازه یک تا دو عدد در هفته
  5. مصرف انواع گوشت
  6. کربوهیدرات‌هایی که در تهیه آن‌ها شیر به کار نرفته باشد مانند انواع نان، گندم پرک شده، برنج، ذرت، ماکارونی و بیسکویت
  7. مصرف کره و سس مایونز
  8. نوشیدن قهوه و چای هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان، زیرا سبب افزایش انرژی اسپرم می‌شود.
  9. مصرف غذا‌های شیرین و پرکالری مانند نوشابه‌های گازدار، عسل، شکر، خرما، مربا، آب نبات، ژله و دسر بدون شیر
  10. خوردن صبحانه مفصل

لازم به ذکر است چنانچه در طول روز اقدام به نوشیدن آب به مقدار لازم، آبمیوه و همچنین سبزیجات کنید، این امر سبب می‌ شود تا میزان اسیدیته واژن کمتر شده و محیط برای لقاح اسپرم جنین پسر آماده شود.

در انتها تأکید می‌ کنیم که نمی‌ توان به طور قطع نقش تغذیه در تعیین جنسیت را صد در صد دانست و گفت که با خوردن این مواد غذایی فرزند، دختر و یا پسر خواهد شد. اما این موضوع می‌ تواند در این امر تا حدودی تأثیرگذار باشد و ریسک انجام آن را افزایش دهد.

منبع: غفاری دایت

بیشتر بخوانید: علت تغذیه ای ریزش مو

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *