به تاخیر انداختن پیری پوست با تغذیه

پیری پوست

برخی مطالعات نشان می دهد، سلامت پوست در گرو تأمین مواد مغذی موردنیاز آن است. با اصلاح برنامه غذایی می توان روند پیری پوست را به تأخیر انداخت و از چین و چروک پوست جلوگیری کرد.

مواد غذایی مفید برای مقابله با روند پیری پوست و حفظ سلامت پوست

گوجه فرنگی

این ماده غذایی سرشار از ویتامین C است که در ایجاد کلاژن کمک می کند و باعث حفظ انعطاف پذیری پوست می شود. لیکوپن موجود در آن از پوست در برابر آسیب های UV محافظت می کند و عملکرد سیستم عروقی را نیز بهبود می دهد. با ۶هفته مصرف منظم گوجه فرنگی روند گردش خون بهبود می یابد و پوست شاداب می شود.

مشاوره خرید محصولات با کارشناسان بازار پزشکی

فروشگاه بازار پزشکی با بهره گیری از بهترین برندها و دانش فنی خود توانسته تا کنون خوش بدرخشد. فروشگاه بازار پزشکی از هر گونه تلاشی برای بالا بردن کیفیت خرید مشتریان خود دریغ نمیکند و همواره در تلاش است تا اسان ترین فرایند خرید با قیمت های واقعی و بدون واسطه از برندهای معتبر را برای مشتریان خود فراهم آورد. تامین مطمئن، سریع و اقتصادی کالاهای پزشکی و لوازم سلامت کاربران با بالاترین کیفیت از اولویت های سایت بازار پزشکی می باشند.

به منظور رفاه حال شما عزیزان امکان پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص محصولات، نحوه سفارش، تعیین سایز و موارد دیگر می توانید با تلفن ۰۲۱۹۲۰۰۷۷۲۴ و ۰۹۳۶۱۰۵۳۳۳۳ در ساعات کاری 10 تا 17 در ارتباط باشید.

میوه های توتی

این میوه ها حاوی فلاوانویید، پلی فنولز، ویتامین ها و پروبیوتیک و انواع مختلف آنتی اکسیدان هاست که با رادیکال های آزاد مقابله می کند. اگر نگران تأثیر محیط از جمله آلودگی هوا یا آب روی پوست خود هستید، مصرف میوه های توتی را افزایش دهید. این میوه ها در بازسازی سلول ها موثر است و از پیری پوست جلوگیری می کند.

چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان و ماده شیمیایی به نام EGCG است که به رشد سلول ها کمک می کند و برای پوست بسیار مفید است.

ماست و کفیر

برای مقابله با قرمزی پوست و آزردگی آن، مواد غذایی حاوی پروبیوتیک مانند ماست به برنامه غذایی خود اضافه کنید. باکتری های مفید برای پوست در این نوع مواد غذایی، از پوست محافظت می کند. سعی کنید از محصولاتی با بالاترین تراکم پروبیوتیک استفاده کنید از جمله کفیر. پروبیوتیک ها، التهاب پوستی و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد و ناراحتی هایی مانند آکنه و پسوریازیس، را بهبود می دهد.

پیری پوست

ماهی

اگر پوست شما بسیار خشک است، مواد غذایی حاوی چربی های سالم به برنامه غذایی تان اضافه کنید. این مواد غذایی، پوست را از داخل و بیرون مرطوب نگه می دارد. سالمون به ویژه سالمون وحشی و ساردین غنی از اسیدهای چرب امگا۳ است.

مغز میوه

امگای موجود در مغزهای میوه برای پوست بسیار مفید است. به عنوان مثال بادام حاوی ویتامین E است که دارای خاصیت ضدالتهابی است که ناراحتی هایی چون آکنه، پسوریازیس و اگزما را برطرف می کند. گردو نسبت به تمامی مغزها امگا۳ بیشتری دارد. بادام، فندق و بادام زمینی نیز دارای امگا۳است که در صورت مصرف به اندازه برای بدن و پوست مفید است.

عسل

اگر هوس چیزی شیرین کرده اید، عسل را جایگزین قندهای دیگر کنید. عسل خاصیت ضدویروسی و آنتی اکسیدان دارد. اگر چه شیرین است اما مانند قند معمولی باعث التهاب در بدن و پوست نمی شود. عسل به قدری برای پوست مفید است که حتی می توان از آن به عنوان ماسک صورت استفاده کرد و از پیری پوست جلوگیری کرد.

آواکادو

همانند مغز میوه و ماهی، آواکادو دارای چربی مفید است. گلوتاتیون موجود در آن خاصیت ضد پیری دارد و اغلب مصرف آن برای سم زدایی از بدن توصیه می شود. با دفع سموم از بدن گلوتاتیون علاوه بر رفع کردن آکنه و چین و چروک، باعث کند شدن رشد برخی از توده های سرطانی نیز می شود.

برای داشتن پوستی عالی:

میزان قند مصرفی خود را کاهش دهید.

بهترین رژیم غذایی برای پوست شما رژیمی است که شامل سبزیجات از هر رنگی برای هر وعده غذایی شما شود.

اگر می خواهید پوستی عالی داشته باشید ادویه هایی مانند زردچوبه که بهترین نوع از ادویه ها هستند را بخورید.

هر روز حداقل 8 تا 10 لیوان آب را برای هیدراته کردن پوست خود و از بین بردن سموم آن بنوشید.

از رژیم های غذایی که سریع وزن را کم می کنند استفاده نکنید، از غذاهای بسیار فرآوری شده نخورید زیرا این امر می تواند منجر به کدر شدن پوست و ظاهر شدن جوش ها بر روی پوست شما شود.

از سبزیجات به رنگ قرمز، زرد و سبز استفاده کنید.

فراموش نکنید که دوز سالم کربوهیدرات و پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *