از بین بردن جوش صورت با 4 ماده غذایی

توصیه های تغذیه ای برای از بین بردن جوش صورت

سلامتی و شادابی پوست، آرزوی هر فردی است. تغذیه نامناسب، سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض آفتاب از جمله عواملی هستند که می‌توانند به سلامت پوست آسیب برسانند و منجر به ایجاد جوش صورت، پیری زودرس، آکنه و خشکی پوست شوند. صورت شوند. خبر خوب این است که با مصرف برخی مواد غذایی مغذی می‌توان تا حد زیادی از این مشکلات پیشگیری کرد و به داشتن پوستی سالم و درخشان دست یافت.

مشاوره خرید محصولات با کارشناسان بازار پزشکی

فروشگاه بازار پزشکی با بهره گیری از بهترین برندها و دانش فنی خود توانسته تا کنون خوش بدرخشد. فروشگاه بازار پزشکی از هر گونه تلاشی برای بالا بردن کیفیت خرید مشتریان خود دریغ نمیکند و همواره در تلاش است تا اسان ترین فرایند خرید با قیمت های واقعی و بدون واسطه از برندهای معتبر را برای مشتریان خود فراهم آورد. تامین مطمئن، سریع و اقتصادی کالاهای پزشکی و لوازم سلامت کاربران با بالاترین کیفیت از اولویت های سایت بازار پزشکی می باشند.

به منظور رفاه حال شما عزیزان امکان پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص محصولات، نحوه سفارش، تعیین سایز و موارد دیگر می توانید با تلفن ۰۲۱۹۲۰۰۷۷۲۴ و ۰۹۳۶۱۰۵۳۳۳۳ در ساعات کاری 10 تا 17 در ارتباط باشید.

4 ماده غذایی مفید برای از بین بردن جوش صورت

برخی از مواد مغذی موجود در میوه ها و سبزیجات و… به سلامت و شادابی پوست کمک می کنند.

آب هویج

اگر آب هویج را به صورت بزنید باعث روشن تر شدن و جلوه پوست صورت می‌ شود. هویج با نام علمی‌ دائوکوس کاروتاگیاهی است دو ساله دارای ریشه راست و ساقه بی کرک که نوع پرورش یافته آن در اکثر نقاط زمین کشت می‌شود.

آب هویج به عنوان یک ضدالتهاب، پوست شما را سالم و شاداب می‌کند و به از بین رفتن جوش صورت کمک می کند. آب این نوع سبزی، سرشار از ویتامین A است که برای سلامت پوست و چشم بسیار مهم است. اگر بدن به اندازه کافی ویتامین A دریافت نکند به بیماری‌ های پوستی مختلفی مبتلا می‌شود که برخی از آن‌ها عبارتند از:

از بین بردن جوش صورت

امگا ۳ روغن ماهی تصفیه شده (بدون جیوه)

خوردن امگا ۳ به هر شکل چه از طریق مصرف مواد خوراکی ( مغز گردو، روغن گردو، روغن کلزا، ماهی‌های چرب، سویا، شاهدانه و جوانه ی گندم) و چه به صورت قرص برای بدن بسیار مفید است که برای خانم ها می‌ تواند در زیبایی پوست بسیار موثر باشد و از چروک شدن زود هنگام پوست جلوگیری کند.

اکثر ما، اسیدهای چرب امگا ۳ لازم برای بدن را دریافت نمی‌ کنیم و این کمبود می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های مختلفی شود که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • شوره سر
  • پوسته پوسته شدن
  • خشک شدن پوست
  • بهبود طولانی مدت زخم‌های پوست

با مصرف امگا ۳ روغن ماهی، بدن شما اسیدهای چربی را دریافت می‌کند که برای سلامت پوست و موی شما دارای اهمیت خاصی است. روغن ماهی خاصیت ضدالتهابی نیز دارد.

اگر از قرص های امگا ۳ استفاده می‌کنید، بهتر است بدانید که می‌توانید مثل تمام ماسک ها هفته ای دو بار به فاصله ی ۳ روز همزمان با خوردن آن محتویات یک قرص را نیز به آرامی‌ با حرکت دورانی به روی پوست خود به جز زیر چشم و اطراف لبها بمالید که دقیقا امگا ۳مثل یک کرم نرم کننده بر روی پوست شما عمل خواهد کرد و پس از مدتی جذب خواهد شد.

  • همانطور که گفته شد هیچگاه امگا ۳ را اطراف لب ها نزنید.
  • ترجیحا آن را شب هنگام خواب بخورید و به پوست بزنید و صبح با صابون بشویید.

از بین بردن جوش صورت

تخم کدو حلوایی و روی

روی، در بهبود پوست نقشی اساسی دارد. اگر بدن شما با کمبود روی، مواجه است پوست شما آنطور که لازم است خوب به نظر نمی‌آید. روی، به عنوان یک منقبض کننده، بافت بدن شما را سفت و محکم می‌کند و به شکل سولفات روی، برای درمان آکنه و التهابات پوستی کاربرد فراوان دارد و تخم کدو حلوایی سرشار از روی است.

کدو حلوایی طعم شیرین و بافت نرم و لطیفی دارد اما بسیار کم کالری است به طوری‌ که در هر ۱۰۰ گرم از این گیاه تنها ۲۰ کالری وجود دارد. کدو حلوایی یکی از نیروگاه‌های تولید ریزمغذی‌ های حیات بخش در طبیعت است که با بیش از یکصد ماده مغذی و شفابخش بسته بندی شده و در عین حال برای حفظ زیبایی نیز بسیار مفید است.

اگر مثل اکثر زنان در سال خیلی به ندرت به یاد این محصول جالیزی می‌افتید باید بدانید که سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است که سلامت بدن را تقویت می‌کند، در حفاظت از پوست موثر است و خاصیت بیماری زدایی نیز دارد.

این گیاه خوراکی حاوی اکسید‌های قدرتمند آنتی هیدروکسی است که یک اسید طبیعی در میوه است و سلول‌ های مرده پوست را برطرف کرده و پوست را درخشان می‌کند. همچنین حاوی ویتامین A است که به تولید سلول‌ های پوستی جدید و نرم‌ تر و جوان‌ تر شدن این بافت کمک می‌کند.

 علاوه بر این کدو حلوایی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای بتاکاروتن که در میوه‌ ها و سبزی‌ های نارنجی رنگ مثل هویج و کدو به وفور یافت می‌شود، از پوست در برابر تشعشعات ماوراء بنفش محافظت می‌ کند و مصرف عصاره آن به طور روزانه حتی تاثیر محافظتی کرم ضد آفتاب را افزایش می‌دهد.

آب خالص

اکثر افراد به اندازه کافی آب نمی‌ نوشند. با نوشیدن آب، تمام سموم بدن، از جمله، سمومی‌ که می توانند بدن را به انواع بیماری‌ های پوستی مبتلا کنند، از بین می روند. آب تصفیه شده و خالص برای پوست شما بسیار بهتر است. سعی کنید همیشه یک بطری بزرگ آب در کنارتان داشته باشید تا مجبور شوید آب بیشتری بنوشید.

جوان تر خواهید بود پوستی شاداب خواهید داشت. زمانی که پوست شما آب دار باشد، شما جوان تر به نظر خواهید رسید. آب کمک می‌ کند که بافت‌ های پوست مجددا ساخته شوند، پوست مرطوب شود و الاستیسیته آن افزایش یابد.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله گفته شد، تغذیه نامناسب، سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض آفتاب از جمله عواملی هستند که می‌توانند به سلامت پوست آسیب برسانند و منجر به ایجاد جوش صورت شوند.

خوشبختانه، با مصرف مواد غذایی مغذی و توجه به برخی نکات ساده، می‌توان تا حد زیادی از بروز این مشکلات پیشگیری کرد و در جهت از بین بردن جوش صورت گام برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *